söndag 12 mars 2017

Får jag presentera ... Hästen & Husse!

Det är en bubblande, sprittande känsla som infinner sig när jag ser dem för första gången. Innan dess har de bara funnits som en fantasi i mitt eget huvud. Jag har vetat att de finns, men inte riktigt hur de ser ut. När de nu kommer traskande, trippande, galopperande känns de alldeles självklara, som om de alltid har funnits. Det är Anna Södergård som lyckats med konststycket att förvandla ord till bild och gjuta liv i karaktärerna.

I vår kommande barnbok får läsarna möta Hästen och Husse, som kanske egentligen är en hund och en matte. Det är en bok med mycket kärlek och värme, en bok om att få vara som man är. En bok som lockar till skratt – men också till samtal om det självklara som ibland ändå kan vara svårt.

Den första bilden av karaktärerna är klar: Hästen i alla sin hundighet och Husse i sina olika skepnader. Jag älskar dem för att de är som de är, och för att de älskar varandra som de är. Och medan Anna och jag fortsätter bolla bilder och idéer och boken växer fram vill jag gärna bjuda på ett smakprov. 

Får jag presentera ... Hästen & Husse!





1 kommentar:

  1. There can be nothing on earth as evil as Marxist perverts who would seek to twist the minds of innocent children,make no mistake you vile creature, you will end your days imprisoned and wretched for this once Sweden returns to sanity, and it will be sooner than you think.

    SvaraRadera