tisdag 1 december 2015

Finfina recensioner firas med julerbjudande

När jag kom hem i dag låg ett nytt nummer av tidningen Airedaleterriern i brevlådan. Det är alltid trevligt att läsa om vad som har hänt och vad som är på gång i vår rasklubb. Och i dag fick jag en extra trevlig överraskning när jag började bläddra. Det visade sig att min senaste barnbok, Alvas valpsommar (där airedaleterrier förstås spelar en central roll!) blev lovordad i en recension. Det var tioåriga Signes mamma som recenserade för sin dotters räkning. Signe tyckte att boken var mysig och menar att alla som gillar hundar, kärlek och lite spänning kommer att älska den! Vilken underbar recension! Och håll med om att det är en härlig bild på Signe som läser med sin hund!

Genast skyndade jag mig att göra en löpsedel på Bokinfo.se (det är där förlagen kan visa upp sina recensioner för bokhandeln). Och när jag googlade runt lite upptäckte jag ännu en finfin recension – av min första bok, Alvas önskehund – som jag konstigt nog hade missat. Det var bokbloggaren Boktokig som skrev såhär:

”I Alvas önskehund kan många barn känna igen sig. Både de som längtar efter en hund och de som har hund. Jag minns själv hur det var att längta efter hund och det har författaren fångat fint. Det är också roligt att författaren skriver om agility. Det kan ju inspirera de barn som inte prövat det, att göra det med sina hundar. Jag tror det är en sak som barnen kommer älska att läsa om. Det skulle jag ha gjort.”

Bara att logga in på Bokinfo igen, alltså!

Och för att fira de finfina recensionerna säljer jag böckerna om Alva till förlagspris, 95 kronor, under hela december – signerade om så önskas. Så nu är julklappen räddad till alla hundtokiga personer ca 8–12 år

Är du intresserad, hugg tag i mig på stan, eller mejla din beställning till susannepelger@gmail.com!