söndag 27 september 2015

Idéer, möten och tandvärk på Bokmässan

Bokmässan är över för denna gång och den blev precis så full av intryck och möten som jag hade hoppats. Tillbaka hemma är jag ett antal kilo böcker rikare och full av idéer som väntar på att förverkligas.

Det var roligt att träffa alla som jag resten av året håller kontakt med mer på avstånd. Jag fick också en trevlig pratstund med Pia Hagmar, en av mina främsta förebilder bland barn- och ungdomsförfattare. Ett annat spännande möte hade jag med Helene Ehriander från Linnéuniversitetet som berättade om sin forskning om läshundar – hundar som tränas att lyssna uppmärksamt för att göra barn mer motiverade att läsa högt. Jag kan säga att det gav uppslag till nya, spännande forskningsprojekt. Kanske kan det leda till framtida samarbete?

Mitt eget framträdande överlevde jag trots en ohygglig tandvärk som lyckades tajma in sig till olämpligast möjliga tidpunkt. Det var mycket glädjande att så många ville komma och lyssna och roligt med alla intresserade som dröjde sig kvar efteråt. Ni som inte hade möjlighet att vara där kan ta del av programpunkten i efterhand här (om jag emellanåt verkar en aning disträ får jag skylla på den onda tanden).

Nu återstår bara att pusta ut efter hektiska mässdagar. Och det enda möte jag ser fram emot just nu är med min tandläkare i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar